پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226815
رنگ هايي که در دکوراسيون داخلي منزل تکراري نمي شوند
تاریخ انتشار : 1395/08/05 09:45:04
نمایش : 1314
انتخاب يک رنگ مد روز و محبوب براي منزل تان کاري جالب و هيجاني است، تا زماني که از همان رنگي که يک روز به نظرتان بهترين رنگ ممکن بود خسته مي شويد. در ذيل راهکارهايي توصيه مي گردد که با استفاده از آن از ملالت و خسته شدن مداوم از فضاي زندگي تان درباره رنگ ها جلوگيري کنيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، انتخاب يک رنگ مد روز و محبوب براي منزل تان کاري جالب و هيجاني است، تا زماني که از همان رنگي که يک روز به نظرتان بهترين رنگ ممکن بود خسته مي شويد. در ذيل راهکارهايي توصيه مي گردد که با استفاده از آن از ملالت و خسته شدن مداوم از فضاي زندگي تان درباره رنگ ها جلوگيري کنيد.

سفيد و رنگ هاي خنثي

يکي از بهترين روش ها براي جلوگيري از گرايشات رنگي، اجتناب از رنگ هاي تند در دکوراسيون داخلي است. اگر رنگي مي خواهيد که با گذر زمان تکراري نشود، از يک پالت رنگ هاي خنثي و کمرنگ و سفيد کلاسيک استفاده کنيد. پالت کمرنگ کسل کننده نيست. از بافت هاي محکم مثل چوب و مخمل استفاده کنيد، از ديگر سايه هاي خنثي براي سرزنده کردن فضا استفاده کنيد ولي رنگ هاي سنگين استفاده نکنيد چون ممکن است در طول سال ها از چشم بيافتد. سفيد کامل سال هاست در دنياي مد استفاده مي شود اما امواج جديد خبر از سايه هاي گرم تر سفيد مي دهند و به نظر مي رسد اين رنگ سال هاي زيادي مورد استفاده قرار بگيرد. رنگ هاي سفيد خنک و گرم با هر تمي که دوست داشته باشيد هماهنگي دارد، پس براي ديوار، کابينت و ديگر سطوح وسيع رنگي مطمئن و پايدار است.

1

 

اگر قصد داريد از رنگ هاي غير خنثي هم استفاده کنيد، بهتر است سراغ رنگ هاي پايدار و سرد برويد مثل آبي، سبز، و آبي-بنفش. رنگ هايي مثل قرمز، بنفش، نارنجي و زرد هر سايه اي هم داشته باشند هرگز مثل رنگ هاي سرد تازه نمي مانند. شايد به اين دليل باشد که رنگ هايي گرم، آتشين و سرزنده هستند و زود از آن ها خسته مي شويم. دليل قاطعي نمي توان نام برد اما رنگ هاي گرم و تند هميشه به سرعت تکراري مي شوند.

 

2

 

تناليته هاي مختلف رنگ آبي مداوم ترين رنگي است که مي توانيد در دکوراسيون داخلي منزل انتخاب کنيد. بهترين رنگ مکمل آن که نارنجي است هم در يک طرف ترازوي دکوراسيون قرار مي گيرد و اين ترکيب تبديل به يکي از بهترين پالت هاي دکوراسيون منزل تان مي شود. البته به اين معني نيست که هرگز نبايد سراغ رنگ هاي تند و گرم برويد. اما بهتر است رنگ هاي قرمز و نارنجي را براي وسايل کوچک تري که کمتر در ديد قرار دارند انتخاب کنيد و اسباب و وسايل بزرگ تر را در رنگ هاي سرد خريداري کنيد. يکي از مهم ترين مزاياي رنگ آبي هماهنگي آن با ديگر رنگ هاي زير و بم است مثل ارتشي و آبي سلطنتي، سايه هاي روشن و کمرنگي از ديگر رنگ ها.

3

 

از فرصت ها استفاده کنيد. اگر ترکيب آبي هاي مختلف با سليقه شما جور نيست، راه هاي ديگري هم براي رنگ آميزي وجود دارد که حس تکراري بودن به شما دست ندهد. وسايلي که سرانجام يک روزي بايد تعويض شوند مي توانند رنگ هاي غير متعارف داشته باشند، وسايلي که به صورت مداوم استفاده و خراب مي شوند مثل حوله، ملحفه، وسايل آشپزخانه و غيره. رنگ هاي غيرمعمولي که براي انتخاب آن ها شک داريد را روي اين وسايل امتحان کنيد و نتيجه آن را ببينيد.

4

 

اگر از آن دسته افرادي هستيد که قصد داريد کار طراحي داخلي منزل و بازسازي ساختمان را انجام دهيد مي توانيد رنگ هاي مورد علاقه خود را روي ديوارهايي که تا نيمه در ديد هستند امتحان کنيد البته بايد از قبل اين واقعيت را قبول کنيد که ممکن است روزي با تغيير سليقه مجبور به رنگ آميزي دوباره آن شويد. نماي کامل يک ديوار يا نيمه يک ديوار، تاثير زيادي در تغيير فضاي محيط دارد. رنگ آميزي کاري نسبتا کم هزينه محسوب مي شود پس براي امتحان رنگ جديد راهي مناسب است. تکرار يک رنگ در فضاهاي متعدد کوچک، مقدار واقعي رنگ آميزي را بيش از حد واقعي نشان مي دهد پس رنگ آميزي دوباره نبايد حتما در يک فضاي وسيع باشد. ملحفه و روبالشي هاي رنگي و طرح دار انتخاب کنيد، چون حتي اگر وسايل بزرگ خانه رنگ هاي خنثي داشته باشند يک موج رنگارنگ و شاد ايجاد مي شود. از ترکيب رنگ هاي حرفه اي استفاده کنيد. اگر از رنگ هاي شب لذت نمي بريد، آن دسته از وسايل که بافت و طرح منسجم و قوي دارند را در رنگ هاي گرم خريداري کنيد. به رنگ تنوع طبيعي بدهيد که نسبت به يک تغيير کلي مثل رنگ کردن، سرزندگي و تداوم بيشتري به وجود بياورد. توجه کنيد که کوسن هاي نارنجي-قرمز در اين عکس چه قدر با ديوار نارنجي در 2 عکس قبل تر تفاوت دارد. جنس و بافت خوب در پارچه کمک مي کند يک رنگ تند ديرتر از چشم بيافتد. پس به جاي خريد بي شمار وسايل ارزان قيمت بي ارزش و بي کيفيت، سرمايه خود را در چند وسيله تزئيني با کيفيت عالي خرج کنيد.

 

رنگ هاي تند را در روشي حرفه اي نيز مي توانيد به کار ببريد، به طور مثال وسايل خاکي مثل آثار هنري و طرح و اشکال خاص خريداري کنيد. يک تابلوي نقاشي مثل نمونه اي که در تصوير مي بينيد تا سال هاي سال جذاب و مسحورکننده مي ماند، همچنين معياري براي انتخاب رنگ وسايل تزئيني و کوسن هاي جديد خواهد بود.

5

 شايد اين روش به نظر کارساز نباشد، اما بعضي اوقات بهترين راه براي رهايي از رنگ هاي تکراري و گرايشات قديمي، اضافه کردن رنگ هاي جديد متنوع است. اگر کل فضاي اتاق يک رنگ در سايه هاي مختلف باشد که تکراري شده، کل محيط به نظر قديمي و تکراري مي آيد. اگر پالت رنگ دکوراسيون داخلي متنوع و قوي باشد، هيچ يک از اين رنگ ها به تنهايي موج طراحي اتاق را در دست نمي گيرند.

به جاي استفاده از يک رنگ غالب، از هريک از رنگ هاي مختلف به يک اندازه استفاده کنيد تا با وجود تفاوت رنگ ها، ترکيب متعادلي به وجود بيايد. يک چراغ آويز سقفي زرد يا قرمز تند هم اضافه کنيد تا مرکز اتاق را پرنور و سرزنده کند.

 

 

يکي از بهترين راهکارها براي اطمينان از تداوم و موفقيت يک ترکيب رنگ خاص در زمينه دکوراسيون منزل ، استفاده از يک نمونه امتحان شده است. اگر از يک طراحي قديمي که دهه ها تداوم داشته و همچنان جذابيت دارد استفاده کنيد، پايداري زيبايي دکوراسيون داخلي منزل تان در آينده تضمين خواهد شد. به طور مثال ترکيب رنگ هاي قرمز و آبي با سايه اي از بژ ماسه اي، جذابيتي جاودانه دارد. مي توانيد به سادگي اين پالت را روي يک سري از مبلمان معاصر خود اعمال کنيد يا کل ترکيب و رنگ آميزي دقيق را به جا انجام بدهيد.

بهتر است قبل از هر اقدامي کمي در زمينه معماري داخلي تحقيق کنيد تا به طرحي ايده آل و متناسب با فضاي زندگيتان برسيد براي اين منظور مي توانيد از خدمات مشاوره رايگان شرکت هاي خوبي همچون آرين پاراکس بهرمند گرديد اين شرکت در زمينه نقشه کشي ساختمان ، دکوراسيون داخلي و بازسازي ساختمان فعاليت مي نمايد.

6

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html